Știai că în 1966 puteai avea o conversație Eliza? Nu, nu cu Eliza Rogalski, ci cu botul psihoterapeutul digital creat de Joseph Weizenbaum. Botul rula pe un terminal IBM 7094 și este descris de cel ce l-a creat astfel:

at this writing, the only serious ELIZA scripts which exist are some which cause ELIZA to respond roughly as would certain psychotherapists (Rogerians). […] This mode of conversation was chosen because the psychiatric interview is one of the few examples of categorized dyadic natural language communication in which one of the participating pair is free to assume the pose of knowing almost nothing of the real world.

De atunci, datorită puterii de calcul crescute și a dezvoltării limbajelor de programare, botul a început recent să devină un instrument de comunicare ale cărui limitări sunt dictate doar de imaginația noastră. Recent, am explorat și noi aici în laboratoarele Rogalski Damaschin Public Relations,  cu ocazia lansării “Trends 2017 în comunicare” și am creat RDbot .

Trei exemple de boți creativi:

1. Persona Synthetics

Pentru lansarea sezonului 2 al serialului SF Personal Synthetics, CHANEL 4 a lansat o campanie fake prin care facea recall la câțiva roboți umanoizi sintetici defecți. Modul prin care puteai anunța defectul era printr-un bot de Facebook ce avea rolul de Relații cu Clienții pentru Synths-ul tău cu defect.

 

 

2. GoTBot

Pentru lansarea Games of Thrones 7 un bot de Facebook ajută fanii să intre în atmosfera serialului purtănd „conversații” despre personaje, rememorând scene importante. Botul este dovada incontestabilă că nu poți face supradoză de GIFs nici dacă te chinui.

3. Alexander Wang & Adidas BOT

Dacă ești în New York acum, trebuie să ai la îndemână numărul de telefon 917.512.7715, pentru că e posibil să te rog să mă ajuți cu o comandă de la Adidas. Tot ce trebuie să faci este să trimiți un sms cu unul dintre cele 27 de coduri de produse și vei primi produsul fix ca în reclama de mai jos.
Stai liniștit, codurile le găsești pe afișele lipite prin tot orașul New York, desigur.

Concluzie

Singura limitare de utilizare a boților nu este dată de tech ci de imaginația celui care îl programează.

 

NOTĂ

Boții buni buni se împart în următoarele categorii:

  • Monitoring Bots – precum este pingdom.com – oferă automat alerte despre sănătatea unui website;
  • Social Network BotsFacebook Bots dar nu numai;
  • Partner Bot – folosiți cu precădere de website-urile care fac tranzacții online;
  • Aggregator botsWikiFeedBot  este un autor de WikiPedia bot care agregă informație pe anumite cuvinte cheie și oferă un digest cu știri la zi;
  • Search Engine crawler bots – sunt practic spiridușii motoarelor de căutare precum Google fără de care paginile web nu putea fi indexate corespunzător.

 

De boții răi se ocupă programele antivirus, nu noi.

via GIPHY