Cercetătorii britanici ne amuză de fiecare dată diminețile, când prezentatorii matinalelor de la radio ne povestesc despre ultimele lor descoperiri. De exemplu, recent am aflat că vizualizarea propriilor fotografii de pe Facebook creează o stare de bună dispoziție…..

Computer GIFs - Find & Share on GIPHY

…sau că bărbații cu semne fizice post-traumatice sunt considerați mai atrăgători în ochii doamnelor 😊.

Scars GIFs - Find & Share on GIPHY

Chiar dacă informațiile pe care ei ni le oferă nu sunt nici vitale, sau nici măcar necesare, ne învață o lecție importantă despre puterea insightului potrivit, atunci când vine vorba despre câștigarea unui loc de top pe agenda media.

Cercetarea ca instrument de comunicare

Ce au în comun știrile pe care le auzim peste tot, chiar și de la prieteni? Ineditul, dar mai ales faptul că stârnesc în noi o emoție puternică, entuziasm, revoltă, amuzament sau poate chiar teamă și că răspund unor realități pe care deja le intuim, fără să putem totuși să le spunem pe nume.

Iar cercetarea potrivită, la momentul potrivit exact asta face: dă un nume și un sens informației, o scoate din folclorul popular al ideilor și o transformă în cifre și povești, potrivite cu stilul nostru de viață.

Indiferent dacă este calitatativă sau cantitativă, o cercetare bine făcută are întotdeauna premisa unei campanii de succes. Fie că folosim informațiile rezultate în comunicarea propriu-zisă sau doar ca fundament pentru crearea unui concept, este esențial să spunem insightului pe nume, ori de câte ori avem ocazia și instrumentele necesare.

Vouă ce exemple în acest sens vă vin în minte?