Cred că nu exagerăm spunând că trăim în design. Ca să înțelegem mai bine, am putea face un exercițiu de imaginație, să ne închipuim teleportați într-o lume în care nu există brandurile, liniile, culorile, logo-urile sau în care nu există postere, cărți, discuri. Probabil am rezista într-o asemenea lume cam atâta timp cât am rezista pe o planetă lipsită de minime condiții de viață.

Design-ul este lucrul ăla pe care nu îl observi decât atunci când e prost, așa cum simți lipsa apei doar când ți-e sete. De fapt nu există design prost, ci mai degrabă lipsa lui.

Aceștia sunt trei din nenumărații designeri care au făcut ca lumea să arate așa cum o vedem acum:

Rob și mărul mușcat

Rob JanoffLa începutul anului 1977, un tânăr absolvent al Universității de Stat din San Jose, Rob Janoff, ateriza la Regis McKenna, agenție de publicitate în Palo Alto. La scurt timp, directorul creativ al lui Rob l-a ales să se ocupe de identitatea unui client nou, Apple Computer. Alegerea a fost bazată pe munca sa pentru clienții “tech” și pe abilitatea în conceptualizare. Nimeni nu și-ar fi putut imagina succesul incredibil pe care-l va atinge Apple. Viziunea lui Steve Jobs, un produs uimitor, și brandingul iconic și consistent al Apple au contribuit la acest succes.

Rob a lucrat mai târziu la agenții de top din New York și Chicago, pentru mari branduri naționale și clienți globali.

Astăzi, Rob locuiește în Chicago lucrând pentru o varietate de clienți, vechi și noi, răspunzând întrebărilor și sfătuind studenții în design din intreaga lume.

 Jurassik Kidd

Cea mai mare parte a cărților care sunt ecranizate ajung la posterul care promovează filmul, dar pentru Jurassic Park, lucrurile au stat invers: Logo-ul iconic  de pe poster a fost adaptat după desenul scheletului T. rex al designerului Chip Kidd, folosit pentru coperta romanului.

De-a lungul carierei sale, Kidd a fost grafic designer, designer de carte, editor, autor, lector și muzician.

Producția sa include concepte de cover pentru cărți de Mark Beyer, Bret Easton Ellis, Haruki Murakami, Dean Koontz, Cormac McCarthy, Frank Miller, Michael Ondaatje, Alex Ross, Charles Schulz, Osamu Tezuka, Gengoroh Tagame, David Sedaris, Donna Tartt, John Updike și multe altele.

Time Out New York a scris că “istoria designului de carte poate fi împărțită în două epoci: înainte de Chip Kidd și după”.

Petter Saville, designerul vinyl-urilor

Peter Saville este cel mai bine cunoscut pentru design-ul de coperți de discuri pentru artiștii Factory Records – Joy Division, New Order și mulți alții. Producția sa se întinde pe o perioadă de cinci decenii. Saville este unul dintre cei mai prolifici designeri de discuri din toate timpurile, dacă nu cel mai prolific.

Dar portofoliul designerului născut în Manchester nu se oprește la atât. În 2004 a devenit director de creație al orașului Manchester; a lucrat cu elita modei, inclusiv Jil Sander si Stella McCartney; iar în 2010 a creat echipamentul de “acasă” pentru naționala de fotbal a Angliei.

A colaborat de asemenea la redesign-ul logo-ului Calvin Klein.