Despre rețelele sociale si despre rolul acestora în conturarea comportamentului nostru de consumatori de informație s-au scris pagini întregi… de studii sau de rezultate Google 😊. În fiecare secundă, o cantitate inimaginabilă de informații este accesibilă la (mai puțin de) un click distanță. În aceste condiții, care sunt factorii ce ne determină să alegem cine, ce și de ce ne livrează o anumită informație?

Legenda spune că undeva, într-o galaxie îndepărtată din timpuri imemoriale, conversațiile și comunitățile se formau într-un timp și spațiu bine delimitate (ex. sâmbătă ora 10, la cafeneaua din colț). Pe dorința umană de a se conecta cu ceilalți și de a face parte dintr-o comunitate se bazează și rețelele sociale; acestea permit utilizatorilor să interacționeze într-un spațiu digital mai degrabă decât unul fizic și redefinesc ceea ce înseamnă să fii parte a unei comunități.

Facebook GIFs - Find & Share on GIPHY

Acest nou tip de infrastructură socială și culturală este utilizat cu precădere și de celebrități, pentru a exprima valorile colective ale generației Millenials (celebritățile se transformă în influenceri: sunt o portavoce și o forță coezivă pentru o generație separată de formele convenționale de grupuri sociale).

Regatul meu pentru un follower

În ceea ce privește rețelele sociale, paginile de brand se diferențiază net de cele ale celebrităților: dacă în prima situație vorbim de un efort susținut de a atrage like-uri/followeri, în cel de-al doilea caz sinceritatea și calitatea conținutului sunt atributele cheie pentru asigurarea unei comunități.

Cu siguranță ați văzut cu toții un top al paginilor de facebook ale celebrităților cu cele mai multe like-uri sau al  profilurilor Instagram cu cei mai mulți followeri; nu despre asta discutăm astăzi 😊, ci despre profilul Instagram al uneia dintre cele mai iubite prezentatoare TV de peste ocean: Ellen DeGeneres. Deși nu o vedem în aceste topuri, Ellen a reușit să devină un vector de mesaje pe Instagram și să construiască o comunitate reală, cu un set special de norme, valori și modalități de comunicare.

This selfie is worth 10 lbs. of produce. Let’s see yours. #DrinkGoodDoGood #ThanksSponsor @nakedjuice

A post shared by Ellen (@theellenshow) on

Prezentatoarea TV care a făcut milioane de oameni să râdă

Comediantă transformată în actriță și, mai târziu, prezentatoare TV, Ellen DeGeneres a câștigat inimile a milioane de spectatori prin intermediul show-ului ajuns la al 15-lea sezon. Laureată a multiple premii Emmy și a Presidential Medal of Freedom în 2016 (acordată de către Barack Obama), personalitatea sa transpare din fiecare postare pe rețelele sociale. Zâmbet garantat pare să fie rețeta fiecărei fotografii pe Instagram, de la cele din cadrul show-ului până la cele personale.

Ellen GIFs - Find & Share on GIPHY

Postările au o frecvență medie de 3/zi, iar topicurile variază de la imagini din timpul emisiunii, fotografii de mood, până fotografii de promovare a brand-ului său de îmbrăcăminte ED by Ellen și a artiștilor invitați. O bună parte din postări sunt preluate de pe paginile artiștilor sau ale evenimentelor la care este invitată.

Real pics, real people

Unul dintre motivele succesului postărilor de Instagram ale lui Ellen este sinceritatea: fotografiile și momentele surprinse în acestea sunt real life -> fanii se asociază ușor cu fotografia/textul postării. Pe lângă numărul impresionant de like-uri, postările se adresează unei comunități bine coagulate, vocală prin intermediul comentariilor.

Ellen deține și recordul pentru cea mai preluată fotografie a ediției cu numărul #86 Academy Awards:

If only Bradley’s arm was longer. Best photo ever. #oscars

A post shared by Ellen (@theellenshow) on

Cu un tone of voice pozitiv al comentariilor, putem spune că Ellen a găsit rețeta succesului: cu unul dintre cele mai vechi ingrediente, UMORUL.

Ellen Show GIFs - Find & Share on GIPHY