Pe 27 iunie 2017, Mark Zuckerberg a făcut un anunț pe profilul lui personal care a rescris istoria recentă – platforma Facebook a trecut de 2 miliarde de utilizatori.

Cu o creștere până la 30 iulie 2017 de 45%, Facebook nu este doar în fruntea plutonului în ceea ce privește baza de utilizatori, este și în pluton și în ceea ce privește venitul. Techcrunch estimează ca la final de 2017 Google să aibă un venit de 72,69 miliardde dolari iar Facebook 33,76 miliarde dolari, adunând împreună peste 45% din veniturile de publicitate din piața digitală la nivel internațional.

Facebook beats in Q2 with $9.32B revenue despite slower user growth sursa: techcrunch.com

În România, Facebook numără puțin peste 9,5 milioane de utilizatori. Dacă raportăm la întreaga populație, avem o distribuție extrem de atractivă pentru profilul 15 – 49 de ani – practic populația activă. Este de la sine înțeles de ce acest canal nu trebuie ignorat atunci când se realizează mixul de media.

Spre deosebire însă de publicitatea “clasică” (print, tv, radio, ooh), mediul digital are unelte unice, care permit chirurgical atât targetarea cât și măsurarea rezultatelor unei campanii. Privind simplist, avem peste 11 moduri de a face un ad pe Facebook. Dacă multiplicăm cu optiunile oferite de targetare – sex, vârstă, zonă geografică (care poate merge până la nivel de stradă), interese etc – posibilitățile sunt nenumărate. Este firesc în aceste condiții să te întrebi cum facem ca o campanie pe Facebook să funcționeze corect.

1. Ce fel de campanie este?

Este o campanie în care ne dorim ca mesajul să ajungă la cât mai mulți oameni -> alegem o campanie de AWARENESS.

Este o campanie în care ne dorim ca mesajul campaniei să aibă interacțiune/engagement -> alegem o campanie de tip CONSIDERATION

Este o campanie în care ne dorim vânzări -> alegem o campanie de tip CONVERSION

2. De ce am ales o campanie de REACH și nu de ENGAGEMENT?

De cele mai multe ori cele două merg împreună mână în mână însă în funcție de mixul media și de specificul campaniei se pune accentul pe una dintre cele două componente. Am explicat într-un articol mai vechi diferența dintre cele două.

3. Ce fel de Analytics îmi vei furniza și când?

Recomandăm ca încă de la începutul propunerii unei campanii, pe lângă copy, vizual, segmentare etc să fie clar stabiliți KPIi cât și frecvența și template-ul de raportare. În plus, ori de câte ori este nevoie, campania trebuie monitorizată și semnalat ori de câte ori vedem o deviație de la media cu care suntem obișnuiți sau pe care am setat-o la început. Experiența cât și uneltele de monitorizare/setare a unei campanii sunt esențiale pentru a face diferența între un buget de media irosit sau nu.

În loc de concluzie

Cu ceva timp în urmă, o profesoară din UK mi-a spus că nu există întrebări proaste. Există doar răspunsuri nepotrivite sau incomplete. Indiferent de moment, dar mai ales atunci când ești în situația în care trebuie să dai bani pentru ceva, cum ar fi de exemplu o campanie media, nu trebuie să te limitezi la un set « predefinit » de întrebări – este ca la medic, cu cât primești mai multe răspusnuri și esti « ghidat » către soluție, cu atât rezultatul este mai bun.