Cândva, undeva într-o galaxie foarte îndepărtată, oamenii citeau presa din ziarele găsite la chioșc sau în fața ușii, mergeau la medic pentru a-și măsura tensiunea arterială și foloseau ceasul pentru a afla ora.

După câțiva ani și o explozie controlată și constantă a tehnologiei, ne găsim în mijlocul unei lumi care citește presa de pe orice dispozitiv cu ecran, în aproape orice colț al lumii, merge la medic cu raportul tensiunii arteriale downloadat de pe aplicație și folosește ceasul pentru a primi un apel, a-și citi mesajele sau a verifica vremea. World meets wearables.

Wearables înseamnă mai mult decât smartwatch

Deși smartwatch-urile sunt foarte populare, wearables nu se limitează la ele. Fitness trackers precum FitBit sau Gymwatch care funcționează ca un antrenor personal, PIP – un dispozitiv mic ce măsoară nivelul stresului, Muse headband – căștile care te ajută să meditezi, mănuși conductive prin care poți folosi smartphone-ul, hainele din material textil anti-radiații, acestea sunt doar câteva exemple.

Wearables au schimbat și vor schimba fața PR-ului. Pentru oamenii de comunicare această evoluție se traduce în noi modalități de consum a informației de către public, noi atitudini, comportamente și nevoi, noi oportunități prin care putem comunica.

I. Hainele sinonime cu gadget-uri

Recent Nike și Apple au lansat Apple Watch Series 3, care promite mai multă inovație pentru pasionații de fitness. Două branduri mari, poziționări clare. Însă un underdog în lumea giganților din industria fitness-ului la care merită să ne îndreptăm atenția în viitor este Under Armour. Compania colaborează cu Samsung și, spus în linii mari, plănuiește să transforme hainele în gadget-uri, folosindu-se de big data și dispozitive inteligente pentru a ne transforma în semi-atleți. Practic, (și ei) își propun să reîncadreze percepția asupra tehnologiei, de la instrument prin care devenim sedentari la unul prin care devenim mai puternici.

II. Pătura care îți spune dacă ești stresat sau customer experience la nivelul următor

Știm că trăim într-o societate divizată, cu multe probleme. Dar la fel de bine știm că în aceeași societate oamenii au scos capul din pământ și sunt din ce în ce mai conștienți de sănătate și grija față de starea de bine. British Airways a înțeles că oamenii sunt conectați la emoții și că e important să le gestionezi pe cele existente, înainte de a genera altele noi. Astfel, au apelat la Happiness Blanket sau Pătura Fericirii. În timpul zborului pasagerii au purtat pe cap o bandă care măsura activitatea undelor cerebrale. Prin wireless, ea transmitea activitatea păturii, care era dispusă cu lumini LED albastre și roșii – intuitiv, când pătura era roșie pasagerul era stresat / nervos / deranjat, iar când era albastră pasagerul era calm, in a Zen state of mind. Astfel, angajații au știut cum să acționeze pro-activ pentru un customer experience la nivel superior.

III. Un colier digital pentru mămici și copii, un instrument puternic pentru sănătate

Inițiativa Khushi Baby, susținută de UNICEF este – subiectiv, recunosc – cea mai frumoasă dintre toate cele prezentate, pentru că atinge baza problemelor și influențează schimbarea în bine a comportamentului. Khushi Baby este o aplicație mobilă destinată profesioniștilor din domeniul sănătății, menită să protejeze mii de copii din nordul Indiei. Pentru a colecta și monitoriza datele copiilor, producătorii – câțiva studenți creativi ai universității Yale – au gândit un colier simplu și ieftin pe care copiii să îl poarte. Un colier care spune medicilor cât de imunizați sunt copiii.

Quo Vadis, Technology?

Direcțiile în care tehnologia și wearables se dezvoltă sunt extrem de interesante, creative și inspiraționale. Vedem multe device-uri gândite pentru a face bine, care facilitează modul în care oamenii își poartă de grijă. Pe lângă sănătate și obiceiuri productive, (re)observăm setea consumului de informație, îndeosebi în format video, interactiv, despre noi și despre lumea întreagă. Toate sunt provocări frumoase pentru oamenii de PR, atenționându-ne la fiecare pas că tot ceea ce comunicăm, în formă și conținut, ajunge mult mai rapid și diversificat la public. Așteptările sunt mai mari, dar și posibilitățile de a contribui în calitate de good advocates ce suntem variază mai mult.

Așadar, ce le spunem dispozitivelor wearables care intră în viața noastră? Yes, today!