Fiecare oraș se remarcă printr-un specific cultural care atrage turiști – de la stilul arhitectural al clădirilor la obiectivele turistice și până la piețele care definesc viața străzilor, fiecare oraș are o aură proprie care îl face să fie unic. Orașele au devenit, odată cu trecerea timpului, o “specie” cu un caracter special, un personaj dintr-o poveste construită secole de-a rândul, cu care locuitorii sau turiștii ajung să se identifice. Sunt orașe care își “cresc” organic imaginea și orașe care își definesc aura proprie prin campanii de branding sau marketing atent planificate, pentru a atrage cât mai mulți turiști și investitori. Amsterdam, una dintre cele mai relaxate și vii capitale europene, este orașul care nu numai că și-a construit reputația organic, dar a reușit să își redefinească imaginea printr-o campanie de rebranding memorabilă – I amsterdam, în urmă cu mai bine de 10 ani.

Proiectul I amsterdam, lansat în anul 2004, a fost gândit ca o soluție la anterioarele încercări nereușite de  brand management pentru orașul Amsterdam. Lipsa consistenței și uniformității strategiei de brand au fost principalele argumente pentru restructurarea poziționării și construirea unui nou brand, menit să prezinte valorile orașului Amsterdam și beneficiile pe care locuitorii, turiștii sau investitorii le au în momentul în care vizitează orașul sau aleg să își deschidă o afacere aici. Sloganul I amsterdam, un joc de cuvinte simplu, puternic și ușor de reținut a devenit, în scurt timp de la lansarea campaniei, mai mult decât un motto recunoscut internațional, un trademark asociat unui produs turistic și cultural viu. I amsterdam a reușit să suprindă esența orașului Amsterdam – un hub modern, plin de energie care inspiră mândrie civică.

Logo-ul campaniei a împânzit orașul Amsterdam: pe lângă autobuze turistice, tricouri sau genți personalizate, în oraș a fost montată instalația I amsterdam. Pentru prima oară, turiștii au putut atinge sau fotografia un brand, iar majoritatea vizitatorilor l-au descris ca fiind cool, smart și clever sau că arată unde au fost, ce oraș au vizitat. Instalația, montată în piața Museumplein, a fost replicată și în Aeroportul Amsterdam Schiphol, un al treilea set de litere fiind folosit în timpul festivalurilor, târgurilor sau evenimentelor majore care se întâmplă în oraș. La numai un an de la lansarea campaniei, numărul turiștilor a crescut cu până la 15%, iar orașul a ocupat locul 6 în topul celor mai recunoscute brand-uri de oraș din lume, conform Anholt City Brands Index.

I amsterdam s-a transformat într-un ghid turistic amplu, unde turiștii pot găsi astăzi toate informațiile de care au nevoie atunci când vizitează orașul bicicletelor.