Prin natura ei, social media este mediul perfect de exprimare a nemulțumirii. Nu există firmă despre care să nu se vorbească pe la colțul Facebookului cum ca ar fi nu tocmai cel mai bun angajator. Că salariile nu sunt chiar atât de mari, că șefii au preferințe in cazul unor angajați, că atmosfera e apăsătoare.  Poate că unele comentarii sunt gratuite, dar când corul nemulțumiților de pe bloguri, Facebook și LinkedIn devine asurzitor, e clar că ceva trebuie să se schimbe.

Managementul trebuie să caute (și să găsească) care este sursa nemulțumirilor. Sunt angajații tratați de sus? Sunt ignorați? Stresați de șefi? Nicio piatră nu trebuie să rămână ne întoarsă când vine vorba de a găsi sursa nemulțumirilor. Din păcate, de multe ori angajații au rețineri când sunt întrebați direct despre problemele lor. Mulți preferă să de detalii pe… social media.

Așa se face că tot mai multe companii caută modalități să le dea angajaților lor o voce. Dincolo de ocaziile formale (”să facem o ședință sau un team buliding  să vedem ce cred oamenii”) care nu sunt eficiente, angajatorii au început să investească sume tot mai mari în cursurile de comunicare și dezvoltare a relațiilor eficiente. Potrivit Adecco, cel mai important jucător din piața HR, cererea pentru astfel de cursuri a explodat, semn că angajatorii sunt tot mai interesați să își asculte proprii angajați dar și ca aceștia să comunice mai mult și mai bine între ei.

Este o schimbare importantă, dacă ne gândim cât accent a fost pus în trecut pe acumularea de cunoștințe. Este și un semnal dat angajaților că dialogul cu angajatorul devine cea mai importantă strategie. Employer branding tinde să devină practic un dialog despre nevoile mai ”adânci”, mai intime ale angajatului. Despre ce dorește un angajat dincolo de salariu, abonament la sala și tichete de masă. Pe măsură ce devine clar că angajatorul este serios in demersul său de a ”deschide ușa” angajaților și părerilor lor, opiniile se schimba, evident, si in social media.

Odată schimbată substanțial atitudinea față de angajați, este posibilă și chiar recomandată comunicarea noii realități. Cu angajați reali, nu actori, care vorbesc despre locul unde muncesc. Cu postări despre cursurile, oamenii și mentorii care le-au schimbat viața de la birou. Mai devreme sau mai târziu vor apărea și comentariile pozitive pe social media.