Proiectul ”Experience Bucharest” a promovat Bucureștiul în această vară ca destinație de top pentru turiștii străini punând accent pe experiențele autentice ale acestora în Capitală

Bucureștiul a fost vedetă în social media, hastagul #experiencebucharest strângând peste 10,000 de fotografii și videoclipuri într-un timp scurt

Unul dintre videoclipurile despre București al unui cuplu de canadieni a strâns aproape 1,2 milioane vizualizări pe internet

 Arhitectură superbă, artă urbană fascinantă, mâncare excelentă și prețuri foarte bune, bulevarde spațioase, un oraș fermecător al contrastelor, bijuteria ascunsă a Europei, toate acestea sunt doar câteva dintre părerile celor peste o sută de invitați străini –  bloggeri, vloggeri, instagrameri, jurnaliști de travel, persoane publice pasionate de călătorii, care au participat în cel mai mare proiect de promovare turistică a Capitalei, Experience Bucharest.  Veniți la București din toate colțurile lumii, din Alaska și până la Argentina și din Australia până în Japonia, bloggerii din străinătate au pus Bucureștiul pe harta lumii, ca destinație de top în 2017. Cumulat activitatea acestora este urmarită de un număr de peste 10 milioane de persoane din întreaga lume.

De exemplu, videoclipul unui cuplu de canadieni care au renunțat la slujbelor lor pentru a călători prin lume, a adunat în doar câteva zile aproape 1,2 milioane de vizualizări pe internet. De asemenea, Veru, o italiancă, este de părere este de părere că Bucureștiul este una dintre bijuteriile ascunse ale Europei și recomandă atât în videoclipul ei, cât și pe blog ca turiștii care vin aici să încerce gustoasele merdenele cu brânză, specialitățile de covrigi și gogoșile. Biserica Stravopoleos, Ateneul Român, Palatul Parlamentului, Calea Victoriei, Lipscani, Cișmigiu, Delta Văcărești, nu lipsesc nici acestea din recomandările bloggerilor străini, care recomandă capitala României ca fiind o destinație internațională poate mai puțin obișnuită la prima vedere, dar care își merită toți banii.

Chiar dacă suntem la prima ediție, suntem foarte bucuroși de interesul și entuziasmul oamenilor de a face parte dintr-o comunitate care practic a pus Bucureștiul pe harta lumii, ca destinație de top pentru turiștii străini. Așteptările noastre au fost depășite în ceea ce privește participanții la conferință, astfel că vom repeta experiența cu siguranță. Acum punem la cale un nou proiect asemănător, Experience Romania”, declară Tudor Maxim, fondatorul Experience Bucharest.

Experience Bucharest a avut ecouri și în țară, nu doar în străinatate. În doar două luni Bucureștiul a devenit o adevarată vedetă pe internet în România, în special în presa online, pe Instagram și pe Twitter, unde hastagul #experiencebucharest a strâns peste 10,000 de postări, peste 90% fiind fotografii și videoclipuri despre București.

Bucureștiul nu este un oraș ușor de promovat pentru că nu e nici Paris, nici Londra, și nici Roma sau Berlin. Însă are ceva al lui, un șarm aparte, poate să fie o casă veche sau o zonă plină de street-art sau poate să fie agitația din mijlocul Lipscaniului ori plimbările lungi prin Herăstrău. Foarte mulți turiști străini care vin în București spun cel mai adesea că nu se așteptau să fie atât de bine și că orașul este bijuteria mai puțin cunoscută a Europei. Timp de două luni am readus Bucureștiul în mijlocul conversațiilor turiștilor străini, dar mai ales în rândul românilor, care se pot mândri cu o capitală admirată și iubită de cei mai mulți care o vizitează”, a declarat Dorian Ilie, coordonatorul campaniei de PR din partea Rogalski Damaschin Public Relations.

București, o destinație din ce în ce mai atrăgătoare pentru turiștii străini

Conform celor mai recente date ale Institutului Național de Statistică, aproape 2,5 milioane de turiști străini au vizitat România în 2016, dintre aceștia 1,1 milioane alegând Bucureștiul ca destinație. Capitala a câștigat peste 112.000 de turiști noi față de anul precedent, mai arată datele Institutului Național de Statistică, acest lucru însemnând o creștere a numărului de turiști cu circa 12% față de 2015. Rata de creștere a numărului de turiști care vizitează Bucureștiul este de 7,1% pentru perioada 2009-2016, ceea ce-l plasează înaintea Sofiei (6,9%) și a Barcelonei (6,7%), durata medie de ședere fiind de două zile.

Sponsori: Elevate, Pura Vida, Eurolines, TUI travel center, Radisson Blu Bucharest

Parteneri: Bucharest Tourism Board, Little Bucharest hostel, Pura Vida Sky Bar&Hostel, Garanti Bank, The Institute

Parteneri media: Wall Street, Profit, Iqads, Discovery Romania, start-up.ro, Comunicate de afaceri, Vocea BIZ, HRB Trends, Horeca Insight Magazine, România Pitorească, Team 365, Romania pozitiva, Turism Market, Calatorul Digital, Imperator Travel, Barometer, Feedler, Hot Week, Promovez Romania, Orasul Vechi, Always Summer, Vacantele lui Mircea, Zmeul Călător, World Travel Bug, Monica Suma-contribuitor Lonely Planet, Radio Deea, Canal 33, The Bucharest Lounge, Travelsmart, Julia Something, ZeList, Klarmedia

Partener PR: Rogalski Damaschin Public Relations

 

Despre Experience Bucharest

Experience Bucharest (www.experience-bucharest.com) este cel mai mare proiect de promovare turistică a Bucureștiului realizat vreodata, care a avut loc în perioada 12-16 Mai 2017 în București.Experience Bucharest este primul proiect voluntar al comunitații Travel Massive Romania, o organizatie non-profit internațională, proiect în care sunt implicați peste 100 de voluntari. Prin acest proiect, Bucureștiul este promovat la nivel mondial prin intermediul unui numar de 100 persoane influente în mediul online din domeniul călătoriilor și turismului individual. Misiunea proiectului este aceea de a promova Capitala României ca destinația preferată din Europa de Est a turiștilor și călătorilor independenți.

Despre Rogalski Damaschin Public Relations

Rogalski Damaschin Public Relations susține că este posibil ca prin comunicare întreaga comunitate să evolueze, într-o perioadă în care consumatorii au așteptări din ce în ce mai mari de la branduri, companii şi lideri. Misiunea agenţiei este să creeze un impact social și economic pozitiv, prin idei care inspiră schimbarea în bine. Astfel, agenția promovează în practica şi limbajul curent al PR-ului conceptul de “good advocacy”, care desemnează o comunicare militantă, onestă și creativă, de natură să genereze conținut valoros și rezultate pozitive atât pentru companii, cât şi pentru consumatori.  Agenţia se structurează în două arii de specialitate: consumer PR, coordonată de Alina Damaschin, în calitate de Creative Leader şi corporate PR, divizie coordonată de Eliza Rogalski, în calitate de Strategy Leader.