Din punct de vedere istoric, comunicarea internă și relațiile publice/ marketingul/ advertisingul nu au fost întotdeauna aliniate, la fel cum nici mesajele importante referitoare la companie/ la o campanie specifică nu ajungeau la angajați decât după ce apăreau în spațiul public.

De asemenea, comunicarea internă nu are un spațiu bine definit în organigrama tuturor organizațiilor, astfel că uneori această activitate este preluată de către departamenul de resurse umane, alteori de către cel de relații publice.

Comunicarea internă este locul în care trebuie să înceapă toate eforturile de comunicare. Nicio campanie nu poate avea succes dacă angajații nu înțeleg și internalizează mesajele acesteia și nu devin, la rândul lor, ambasadori ai brandului și ai campaniei. Odată ce angajații sunt la curent cu informațiile cheie despre o campanie și ați asigurat înțelegerea și sprijinul echipei interne, puteți să vă îndreptați către audiențele externe pe care doriți să le informați.

Strategiile de comunicare internă pot include:

  • Realizați un plan lunar/ semetrial de mesaje de comunicare și medii/instrumente.
  • Reuniți în mod regulat echipele de comunicare internă/ externă/ resurse umane;
  • Planificați apeluri video pentru momentele când nu vă puteți întâlni personal, pentru a permite schimbul de informații / a realiza brainstorminguri ca o echipă;
  • Trimiteți regulat actualizări echipelor dumneavoastră de comunicare (un e-mail sau newsletter este de ajuns);
  • Stabiliți o listă e-mailuri de distribuție (a persoanelor principale din interiorul organizației cărora trebuie să li se adreseze informațiile). Actualizați lista lunar.
  • Trimiteți-le știri relevante, studii noi, rapoarte și alte materiale conexe.
  • Încurajați membrii acestor echipe să comunice în interiorul organizației și al echipelor din care fac parte, în mod frecvent (să împărtășească informația)
  • Aveți răbdare: dacă doriți ca strategia dumneavoastră de comunicare internă să fie de succes, atunci trebuie să vă îmbunătățiți pas cu pas modalitățile de comunicare. Datorită bunei comunicări interne, informații valoroase vor fi apoi împărtășite în cadrul companiei, ceea ce va face lucrurile mai ușoare și va însemna, de asemenea, informații de calitate pentru publicul extern.

În plus, avantajele unei strategii concrete de comunicare internă mai înseamnă și:

  • Creșterea productivității angajaților
  • Creșterea motivației și a implicării acestora
  • Eficientizarea modurilor de rezolvare a problemelor și găsirea unor soluții benefice pentru companie ca întreg
  • Creșterea integrării în companie a colegilor noi și a sentimentului de apartenență al celor existenți

Cheia pentru strategia de comunicare internă și externă este de a preveni orice surpriză pentru echipa dumneavoastră. Nu este dezirabil ca unul dintre angajați să citească o știre/ noutate despre companie în ziar și acesta să nu fie informat în prealabil cu privire la respectiva temă.