Implicarea verticală a angajaților

Pentru ca angajații să se înscrie și să se implice într-un program de wellbeing, făcându-l, astfel, de succes, este necesar ca întreaga cultură organizațională să îmbrățișeze acest concept și să susțină direct și indirect importanța sa. De aceea, este întotdeauna indicat ca valorile sale să fie internalizate de către toate nivelele de conducere, de la middle management, la CEO, iar fiecare lider de opinie să reprezinte un exemplu de comportament. Un CEO care ia parte la inițiativele sportive ale unei organizații își motivează colegii, făcându-i mândri să se implice, la rândul lor, și tăindu-le din vinovăția unei pauze de mișcare sau de meditație. În aceeași notă, șefii de departament care arată deschidere către inițiativele interne de wellbeing reușesc să crească implicarea colegilor din subordine și, implicit, să contribuie la succesul programului. În plus, fiecare participant, ambasador și voluntar atras într-un astfel de proiect își aduce aportul la crearea unei culturi organizaționale care apreciază și încurajează bunăstarea angajaților.

Consecvență în implementare

Pentru a reuși, programele de wellbeing necesită implicare constantă și consecvență. Lansarea pompoasă a unui proiect nu este suficientă, acesta trebuie implementat cu atenție, conform planului, ajustat, atunci când este necesar și monitorizat. Când vine vorba de propria lor bunăstare, motivația oamenilor este extrem de importantă, iar, pentru meținerea sa la cote ridicate, este întotdeauna necesar să analizezi modele comportamentale umane, să jonglezi cu aspecte subiective și să înțelegi care sunt stimulentele la care oamenii răspund cel mai bine.

Consecvența unui program de wellbeing se vede și acțiunile adiacente ale companiei. Nu poți promova nutriția sănătoasă, dacă nu le oferi angajaților tăi acces la alimente bune, gătite corect, dacă automatul vinde doar dulciuri și cantina nu se aliniază, măcar parțial, valorilor comunicate.

Scopul programului

Programele de wellbeing nu sunt concepute în jurul nevoilor oamenilor de a slăbi sau de a se înscrie în niște tipare estetice. Ele trebuie privite ca inițiative distractive, ușor de digerat, de sănătate și bunăstare, care urmăresc adaptarea unor stiluri de viață bazate pe mișcare, nutriție sănătoasă, grijă, respect de sine, arta de a trăi în prezent etc. Rolul lor este acela de a preveni și ține sub control boli și afecțiuni, de a contribui la starea de relaxare și implinire a oamenilor și de a-i face să se simtă bine cu ei înșiși. Pentru a fi relevante, ele trebuie să pornească de la o serie de nevoi exprimate clar, în urma consultării angajaților, a stării lor de sănătate (analizate anonim) și a contextului curent. Acest lucru se poate face prin lansarea unor chestionare (anonime). Un program personalizat, creat după nevoile oamenilor devine un motiv de mândrie pentru întreaga organizație, un proiect în care angajații aleg să se implice voluntar.

Accesibilitatea

Pentru a-și dobândi succesul, programele de wellbeing trebuie să fie accesibile unui număr cât mai mare de angajați și să fie vizibile. Este extrem de important ca oamenii să poată ajunge la sala aceea de sport, în care ți-ai propus să ții un curs de meditație pentru angajați și să vadă că și alți colegi iau parte la aceste inițiative.

Partneriatele

Atragerea unor lideri de opinie interni și externi oferă credibilitate programelor de wellbeing, făcându-le mai atrăgătoare și mai interesante. Parteneriatele cu săli și magazine de fitness, cu profesioniști și ambasadori cresc accesul oamenilor la resurse, facilitându-le implicarea în proiecte și ajutându-i să pună în practică mai repede un stil de viață sănătos.

Comunicarea

Strategiile de comunicare a programelor de wellbeing trebuie să respecte nevoia oamenilor de intimitate și de nedivulgare a informațiilor de sănătate. Stilul de viață al unei persoane este întotdeauna un subiect sensibil, care trebuie abordat atent, luând în considerare față de factorii emoționali. De aceea, mesaje oficiale, transmise la nivel de organizație trebuie să fie formulate cu grijă și empatie.

În plus, mixul de canale este extrem de important. Programele de wellbeing sunt adesea comunicate cu ajutorul scrisorilor venite din partea managementului și a reprezentanților de proiect, prin intermediul platformelor de intranet, a flyerelor distribuite în sediile și spațiile comune, a ecranelor interne și a altor artificii mai mult sau mai puțin convenționale, trimise angajaților sub formă de cadouri. Bunăstarea este virală, așa că extrem de populare la nivel intern sunt clipurile video, care includ chiar actori din interiorul organizațiilor și care reușesc să transmită motivația și poveștile de succes ale persoanelor ce duc un stil de viață sănătos.