Există cazuri când comunicarea nu are legătură cu produsele cu care suntem obișnuiți în fiecare zi. Nu tu telefon super dotat, nici televizor ultra-super HD. Nici mașină de familie, nici ofertă incredibilă în Spania. Pe scurt, nu tocmai subiectul zilei în comunicare. Ce faci când ai treabă cu efectori, grippere sau balometre? Cum comunici beneficiile fără să ”omori” audiența? Cu instrumentele potrivite, orice subiect greu de digerat se poate transforma într-un hit media, fără să fie nevoie de reclame la televizor.

O soluție ar fi să aruncăm o privire în curtea altor meserii. De exemplu, jurnaliștii încearcă în fiecare zi să aducă un subiect la cel mai mic numitor comun- adică să fie înțeles și apreciat de câți mai mulți oameni. Cum fac asta? Pai caută să facă subiectul relevant pentru public. Adică să răspundă la întrebarea ”Cum te afectează pe tine subiectul X sau Y?” Indiferent de produs sau serviciu, legea relevanței este aceeași: spune-i cum îl afectează și îți spun dacă vei avea sau nu succes când vrei să îi atragi atenția.

Și acum să ne întoarcem la chestiile așa zis grele. Robotul industrial, sistemul sofisticat de măsurare a gazelor, laserul de la Măgurele? – toate te afectează, numai că nu știi încă acest lucru. Au legătură cu tine pentru că îți influențează viața – robotul te poate concedia, sistemul de măsurare îți poate face viața mai bună la birou (dacă nu te dă afară robotul între timp) iar laserul de la Măgurele, ei bine, te-ar putea vindeca de cancer. Destul de personal, nu? Un exemplu, aici.

La fel de relevant devine subiectul și dacă vorbim despre un lucru foarte interesant pentru cei mai mulți dintre noi: banii. Dacă putem răspunde la întrebarea ”Cât mă costă?” avem toate șansele să ajungem cu mesajul nostru la publicul țintă. Cifrele mari, rotunde, ajută și ele. Un exemplu recent aici.

Destul de relevant, nu-i așa? Se pare că roboții nu ne vor concedia, cel puțin nu pe noi, cei aflați la mijlocul carierei…