O campanie de încurajare a testării HPV și creștere a gradului de informare cu privire la bolile provocate de infecția cu acest virus, care a contribuit la decizia anunțată de Ministerul Sănătații de a relua vaccinarea împotriva HPV a fost premiată seara trecută la Londra, în cadrul galei SABRE AWARDS EMEA cu cel mai înalt titlu acordat în fiecare an unei singure campanii pe care juriul o consideră “Best in Show”.

Campania “Protejează-i aripile” dezvoltată de agenția Rogalski Damaschin Public Relations împreună cu divizia sa de PA Good Affairs pentru compania MSD a marcat astfel o premieră istorică pentru comunicarea în domeniul medical din România, în ciuda numeroaselor provocări pe care acest domeniu și vaccinarea în mod particular le pune în spațiul public românesc.

În 2017, în România, 2 din 3 femei nu se testaseră împotriva cancerului de col uterin și 3 din 4 nu știau că există un vaccin care le poate proteja de această boală. La 2 ani de la campanie, numărul femeilor care s-au testat s-a dublat iar gradul de conștientizare a publicului pe subiect s-a îmbunătățit substanțial.

Campania a fost distinsă atât cu un Golden SABRE în categoria Public Affairs cât și cu un Platinum SABRE, distincție acordată unei singure campanii pe care juriul international o consideră cea mai valoroasă dintre toate campaniile câștigătoare. Anterior, aceeași campanie a fost premiată la Romanian PR Award în categoriile Public Affairs/Lobby/Advocacy și Best Use of PR Measurement & Evaluation

Agenția Rogalski Damaschin Public Relations este cunoscută pentru numeroasele sale proiecte de comunicare în beneficiul sănătății publice – în 2014, același juriu internațional de la SABRE premia o altă campaniede PA a agenției care a condus la introducerea vaccinării împotriva bolilor pneumococice în calendarul national de imunizare; în 2017 juriile de la Cannes, SABRE EMEA, Effie Romania, D&AD premiau campania #ÎmpreunăPentruMagicHome inițiată de agenția de publicitate Jazz alături de Rogalski Damaschin Public Relations, care a generat cel mai mare val de generozitate publică din România, finalizat cu finanțarea mai multor centre Magic Home în care părinții copiilor bolnavi de cancer pot fi găzduiți cât timp urmează tratament de specialitate; în prezent, agenția derulează campania “România are sânge de rocker” pentru a încuraja creșterea numărului de donatori de sânge, proiect inițiat de „Morning Glory cu Răzvan Exarhu”, matinalul ROCK FM, împreună cu Centrul de Transfuzie Sanguină București, aplicația Donorium și agenția Most Wanted.