Cele mai relevante informații nu se mai găsesc online, pe rețelele sociale. O tendință în creștere arată că sunt deja în inbox-urile noastre.

Acum zece ani, newsletterele erau considerate instrumente de marketing, menite să momească consumatorii pe website-uri. În zilele noastre, acest canal de comunicare poate fi folosit în locul blogului de către un antreprenor pentru a povesti cititorilor cum își construiește afacerea sau ce îl motivează în activitatea sa. Alții îl folosesc pentru a se poziționa ca lideri ai unei industrii, cu pulsul pe cele mai relevante articole și informații de pe internet. Iar succesul se vede și în rata de deschidere a mesajelor – de regulă, într-un procent de 50-60 pentru newslettere comparativ cu rata de 20% pentru email-urile comerciale.

Potrivit datelor oferite de Global Executive Survey, 74% dintre executivii de top citesc știrile de dimineață, iar 94% dintre ei le iau din newsletterele de pe email. Și nu doar managerii de top se bazează pe email, 91% dintre noi ne verificăm email-ul de cel puțin o dată pe zi.

Newslettere de azi sunt email-urile la care ne abonăm deliberat pentru a primi cele mai relevante informații, create și selectate de echipe de jurnaliști, autori, creatori de podcasturi sau bloggeri. Aceste canale de comunicare sunt diferite de email-urile comerciale, pline cu promoții. Newsletterele din noul val au un format personal, dar și social. Par a fi mesaje scrise special pentru noi de către un prieten vechi, care ne invită la un dialog despre ce se mai întâmplă în lume. Un prieten care ține cont de multitudinea informațiilor la care suntem expuși – studiile arată că zilnic suntem expuși la 34GB de informație, adica 105,000 de cuvinte – și devine algoritmul ce triază pentru noi știrile care contează, fără să fim expuși știrilor false sau clickbaiturilor. Astfel, comparativ cu rețelele sociale, newsletterele au devenit un loc mai sigur prin care poți râmâne conectat cu ultimele noutăți din domeniile ce te interesează – știință, modă, analize politice, creativitate, nutriție sau psihologie.

Aceste date se aliniază perfect noilor schimbări prin care accesăm email-ul: tot mai mult, utilizatorii își deschid mesajele din inbox de pe telefoanele smart, unde pot citi și tria email-urile fiind în metrou sau stând la coadă la cumpărături.

  • În 2016, Gmail a raportat peste 1 miliard de utilizatori activi, 75% dintre ei fiind pe dispozitivelemobile.
  • Analiza Litmus 2017 State of Email a constatat că, astăzi, 54%dintre email-uri sunt deschise de pe telefon.
  • Studiul  Adestra arată că 40% dintre utilizatorii cu vârsta de 14 până la 18 ani și 29% dintre cei din categoria 19-34 ani spun că ei mereu folosesc telefoanele pentru a-și sorta email-urile înainte să le citească de pe desktop.

Cele mai bune dintre newslettere ajung la peste 6 milioane de abonați și sunt gândite ca niște mijloace prin care cititorii primesc informații scurte, digerabile, atent selectate și gratuite. Având un format minimalist, aceste buletine ne ajută să consumăm știrile într-un mod conștient și responsabil. Și ne așteaptă în inbox până la pauza de prânz sau cafeaua de dimineață, când le putem savura în ritmul nostru.

Recomandările noastre de newslettere…

…pentru cei cu pulsul pe ultimile știri : Monday Memo, Revista Pressei- PressOne, Espresso-Euractiv, theSkimm, NextDraft, Qurtz Daily Brief, Vox Sentences.
…pentru cei creativiSuplimentu’CreativColorhood de la Artficionada, Creative Mornings, Austin Kleon
…pentru cei curioși:  Savantgarde, Strategy, digested, Jocely K. Glei, The Ann Friedman weekly, Brain Pickings, Brass Ring Daily, Lenny Letter