Reputație personală. Hate speech. Furie colectivă. Reprofilare profesională. Redefinire a valorilor personale. Control social. Acestea pot fi câteva dintre cuvintele cheie care descriu o carte pentru care orice profesionist în comunicare ar trebui să găsească loc pe rafturile din propria bibliotecă. So You`ve Been Publicly Shamed, semnată de jurnalistul Jon Ronson, adună cele mai de “succes” povești despre public shaming și cei implicați – de la shamers și shamees până la bystandersstrânse în decursul a trei ani de călătorii, cercetări și interviuri.   

  • Care este valoarea unui mesaj postat pe o rețea de socializare și care sunt consecințele care pot decurge dintr-un simplu “tweet”, “post” sau “send”?

  • Cum se poate defini responsabilitatea în mediul online?

  • Cum poți gestiona o criză de imagine personală care degenerează din online în offline în mai puțin de 24 de ore?

Iată câteva întrebări la care Jon Ronson încearcă să răspundă în cartea sa, intervievându-i, printre alții, pe următorii: Jonah Leher, unul dintre cei mai de succes jurnaliști ai echipei The New Yorker care a falsificat citate din Bob Dylan, în cartea Imagine: How Creativity WorksJustine Sacco, fostul Director de Comunicare al Diviziei Corporate IAC, autoarea unor mesaje neinspirate pe contul personal de Twitter în timpul unei călătorii cu avionul de la New York la Cape Town sau judecătorul american Ted Poe, unul dintre cei mai controversați practicieni ai public shaming în secolul 21.  

Jon Ronson reușește să capteze cititorul printr-un limbaj deopotrivă ludic și serios, adaptat unor experiențe mai mult decât neplăcute pe care le prezintă ca “lecții de viață”, într-o lume în care alegem conștient să fim urmăriți și urmăritori. Și, mai mult decât atât, ne face să ne întrebăm cum este posibil să trecem cu atât de multă ușurință de la un subiect la altul, ca parte dintr-o rutină însușită, fără să ne gândim la repercusiunile acțiunilor noastre asupra victimei, în momentul în care devenim shamers.